Etusivu arrow Keskustelu
obd.fi - keskustelufoorumi  


tero68

 
Diamex DX45 - 25.02.09 07:42 Diamex DX45 ei toimi -05 corollassa, laite pysyy täysin pimeänä. Eikö tue kyseistä mallia?

-01 almerassa toimi vaikka alkuun herjasi moneen kertaan "ei yhteyttä ecuun" muissa merkeissä ei testattu kun laite vasta hankittu.
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
jaripetteri

 
Vs:Diamex DX45 - 25.02.09 15:27 Diamex DX45 ei toimi -05 corollassa, laite pysyy täysin pimeänä. Eikö tue kyseistä mallia?

Pitäisi tukea, eikö siis tule mitään näyttöön eli laite ei edes boottaa? Onko Corolla bensa vai diesel vaikka ei silläkään pitäisi olla väliä.


-01 almerassa toimi vaikka alkuun herjasi moneen kertaan "ei yhteyttä ecuun" muissa merkeissä ei testattu kun laite vasta hankittu.


Sama homma onko bensa vai diesel?
Sähkö on sinistä ja sattuu...
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
tero68

 
Vs:Diamex DX45 - 25.02.09 16:46 corolla on bensa vehe, niin kuin almerakin voisiko vika löytyä itse laitteesta? tuli mieleen tämä vaihtoehto kun almeran kanssakin oli noita ongelmia, mutta lopulta sitten kuitenkin suostui yhteistyöhön. Corollan kanssa laite pysyy täysin pimeänä ei tapahdu yhtikäs mitään. Corolla käyttää can-väylää ja almera ei.

Olisiko kellään tietoa mitä protokollaa euroopassa tehty corolla tarkemmin käyttää?

Viestiä muokannut: tero68, aika: 25.02.09 17:32
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
jaripetteri

 
Vs:Diamex DX45 - 26.02.09 03:22 Tuon ikäinen Corolla on varmaankin jo CAN-väyläinen ja jos laite ei puhu mitään niin silloin se ei saa sähköjä OBD-portilta, pelkillä sähköilläkin tuon pitäisi bootata.

Yleensä portissa on akkujännite suoraan pinnissa 12v mahdollisesti OBD-sulakkeen kautta eli Corollasta kannattaisi tarkistaa onko kaikki sulakkeet ehjänä.

Jos yleismittari löytyy niin pinnien 5 & 12 väliltä voisi mitata jännitteen, pitäisi löytyä akkujännite reilu 12v.

Laitteethan on kaikki tehtaalla testattuja mutta ei se toki mahdotonta ole että jotain vikakin siinä olisi. Myös liittimen riittävän syvälle meneminen kannattaa tarkistaa.

Bensavehkeet pitäisi olla EOBD tuettuja -00/-01 alkaen eli sen suhteen pitäisi olla kaikki ok.

Myös pakottamalla tiettyyn protokollaan voi koittaa saada yhteyttä varmemmin.

Almera on ISO9141-2 ja Corolla myös, jos se ei ole CAN-väyläinen. Tuo on siinä hilkulla että voi oikeastaan olla kumpi vaan. Se että autossa on CAN-väylä ei automaattisesti tarkoita että sitä käytetään diagnostiikassakin vaan niihin se on tullut myöhemmin. Myös KWP2000ta voi koittaa.
Sähkö on sinistä ja sattuu...
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
tero68

 
Vs:Diamex DX45 - 26.02.09 05:21 Kiitos neuvosta, sulake asia tarkastettu ja sieltähän se vika löytyi. Ei ollut koko sulaketta paikallaan ,sulake paikalleen ja jo pelittää lukija hienosti!

Kiitokset vielä pätevästä neuvosta.
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.
jaripetteri

 
Vs:Diamex DX45 - 26.02.09 05:49 Hyvä tietää että noita sulakkeita on muissakin kuin VAG-konsernin autoissa. Sähkö on sinistä ja sattuu...
  | | Rekisteröimättömät käyttäjät eivät voi jättää viestejä.



Tarjouksessa


OBD-DIAG 4000 Blueline -adapteri
OBD-DIAG 4000 Blueline -adapteri
€114.90 (sis. 24 % alv)
€99.00 (sis. 24 % alv)
Säästät: €15.90


OBD-DIAG 3000 -adapteri
OBD-DIAG 3000 -adapteri
€79.90 (sis. 24 % alv)
€39.90 (sis. 24 % alv)
Säästät: €40.00


ELM327 Bluetooth -adapteri
ELM327 Bluetooth -adapteri
€39.00 (sis. 24 % alv)
€32.00 (sis. 24 % alv)
Säästät: €7.00


Suomenkielinen vikakoodinlukija - NexLink NL100
Suomenkielinen vikakoodinlukija - NexLink NL100
€99.00 (sis. 24 % alv)
€69.00 (sis. 24 % alv)
Säästät: €30.00